اسلایدر

10گردنبند جذاب که حافظه یو اس بی هم هستند
 
همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه
دانلود,عـکس,آهنگ,آموزش,اخبار,دانشگاه,بیوگرافی,علمی,برنامه,سرگرمی,مطالب جالب

حافظه‌های فلش یو اس بی، یکی از به درد بخور ترین چیزهایی هستند که هر کسی می‌تواند با خودش جا به جا کند. اما چه ایرادی دارد که فقط کاربرد آنها مد نظر نباشد و زیبا هم باشند؟

در اینجا 10 گردنبند مجهر به حافظه فلش را برای شما معرفی می‌کنیم که سلایق مختلف را هم پوشش می‌دهند. البته نمونه‌های بسیار بیشتری نیز وجود دارد که می‌توانست این فهرست را به 5 برابر افزایش دهد.

 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, :: 22:45
mahnaz

با طراحي جوراب هوشمند مجهز به تراشه، يافتن سريع لنگه‌هاي درست جوراب پس از هر بار شستن فراهم مي‌شود.تراشه رادیوییPlus+ socks شبیه یک دکمه کوچک است كه در قسمت بالای جوراب متصل شده و درون آن يك شماره شناسايي (ID) اختصاصي ذخيره شده است.

شماره شناسايي از طريق دستگاه خوانش RFID (شناسايي امواج رادیویی) اسكن مي‌شود و برنامه نرم‌افزاري تلفن همراه با بررسي داده‌هاي دريافتي، لنگه‌هاي چپ و راست جوراب را شناسايي مي‌كند.این دستگاه اسكنر مانند یک دستگاه کنترل از راه دور درب پارکینگ، می‌تواند از طریق بلوتوث با تلفن همراه هوشمند مرتبط شده و اطلاعاتی از جمله تعداد دفعات شسته شدن جوراب یا تاریخ تولید را تعيين كند.

برنامه نرم‌افزاری همچنين با استفاده از دوربین تلفن همراه و اندازه‌گیری سطوح تیره و کثیف جوراب، عمر محصول را تخمين زده و لزوم خريد جوراب جديد را يادآوري مي‌كند.مجموعه‌ای شامل 10 جفت جوراب با تراشه‌هاي RFID در سه سایز متفاوت به همراه دستگاه اسكنر با قیمت نسبتا بالای 189 دلار و بدون دستگاه به قیمت 120 دلار به بازار عرضه شده است.



           
جمعه 7 مهر 1391برچسب:, :: 19:21
mahnaz

می‌توانید با این دستگاه کوچک ضبط صدا بدون اینکه کسی متوجه شود به جمع آوری مدارک بپردازید! به نظر می‌رسد این دستگاه می‌تواند بهترین جایگزین برای دستگاه های ضبط قدیمی و یا حتی گوشی های موبایل باشد.

Edic-mini کمتر از یک اینچ سایز دارد و وزن آن نیز به اندازه یک سکه است، این دستگاه با میکروفون های حساسی که در خود دارد میتواند صداهایی تا 9 متر دورتر را نیز ضبط کند. کمپانی سازنده ادعا می‌کند که Edic-mini با باتری های سلولی می‌تواند تا 24 ساعت بدون وقفه به ضبط صوت بپردازد. اما به نظر می‌رسد اگر شما برای یک ضبط طولانی مدت نیز برنامه ریزی کرده باشید این دستگاه میتواند تا 70 ساعت شما را همراهی کند.

عیب این دستگاه این است که به یو اس بی 1.1 مجهز بوده و انتقال اطلاعات با سرعت بسیار کمی انجام می شود. البته قیمت 440 دلاری Edic-mini هم ممکن است خیلی‌ها را از خرید آن منصرف کند. شاید با این قیمت کذایی، حداقل برای ما استفاده از اپلیکیشن‌های رایگان تلفن‌های هوشمند انتخاب بهتری باشد. هر چند بُرد ۹ متری این دستگاه را ندارند.



           
چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: 21:1
mahnaz


سونی روز دوشنبه اعلام کرد که به زودی نوع جدیدی از باتری های بیرونی (یدکی) اسمارت فون ها و تبلت ها را رونمایی خواهد کرد. این باتری های همراه، با ظرفیت های ۳۵۰۰ تا ۷۰۰۰ میلی آمپر عرضه شده و تنها ۱۹۸ گرم وزن خواهند داشت. ابعاد ۱۳۰ در ۱۳ میلیتری این باتری ها هم، آنها را به محصولی در قد و قواره اسمارت فون های امروزی بدل کرده است.

این گجت های پرکاربرد با استفاده از کابل USB شارژ می شوند. سونی ادعا می کند که هر باتری می تواند بدون کاهش ظرفیت و بروز مشکل، حداقل تا ۵۰۰ بار شارژ شود. سرعت شارژ اغلب اسمارت فون های موجود در بازار توسط این باتری، یک تا 1.5 ساعت است.

اگر هم فکر می کنید قد و قواره این باتری بزرگ بوده و حمل آن برای تان سخت است، سونی باتری stick-type را به شما پیشنهاد می کند که به اندازه یک فلش درایو بوده و در رنگ های جذابی عرضه خواهد شد. هر دو مدل باتری های بیرونی سونی در پاییز امسال وارد بازار خواهند شد و از ۳۰ تا ۹۰ دلار قیمت خواهند داشت.



           
چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: 20:53
mahnaz

اطلاعات هم مانند هر چیز دیگر، سرانجام می میرند. موسیقی های تان، فیلم های تان، اسناد و مدارک تان، فایل های مهم تان، کامپیوترتان. شما از هیچ یک توقع ندارید تا ابد زنده بمانند… اما شاید آرزوی چنین چیزی را در سر داشته باشید.

هیتاچی با دستیابی به تکنولوژی جدیدی، یک صفحه شیشه ای کوارتز تولید نموده و ادعا می کند می تواند اطلاعات و داده ها را تا ابد در آن ذخیره و حفظ کند. سی دی و هارد دیسک ها معمولا تنها چند دهه محدود یا حداکثر یک قرن عمر می کنند، اما این شیشه کوارتز می تواند «درجه حرارت های بینهایت زیاد را تاب آورده و در برابر شرایط محیطی غیرقابل تصوری ایستادگی کند. تقریبا تا ابد.»

این محصول تازه چگونه عمل می کند؟ اطلاعات به صورت باینری (صفر و یک) توسط نقطه و فرورفتگی هایی در وسط یک لایه نازک شیشه کوارتز نگهداری می شوند. این داده ها با میکروسکوپ های نوری معمولی قابل خواندن هستند. سایت PhysOrg درباره این ابزار ذخیره سازی می گوید:

نمونه اولیه این ابزار ذخیره سازی یک شیشه ۲ سانتی متر مربعی با ضخامت ۲ میلیمتر است که از کوارتز ساخته شده است. کوارتز ماده ای بسیار استوار و بادوام است که برای ساخت جام ها و دیگر ابزارهای شیشه ای آزمایشگاهی استفاده می شود.
این چیپ بسیار مستحکم در برابر اغلب مواد شیمیایی مقاوم بوده و امواج رادیویی تاثیری بر روی آن ندارند. در خصوص دوام آن هم به همین بسنده می کنیم که می تواند دمای هزار درجه سانتی گراد را برای دو ساعت به راحتی تاب آورده و هیچ آسیبی نبیند.
در حال حاضر، ماده تولید شده (که ضد آب هم هست) دارای چهار لایه نقطه نقطه است که می تواند در هر اینچ مربع ۴۰ مگابایت اطلاعات را ذخیره کند. یعنی گنجایشی شبیه به سی دی های موسیقی امروزی. اما محققان هیتاچی معتقدند که لایه های بیشتری را هم می توانند به آن بیفزایند. ابزار ذخیره اطلاعات شیشه ای. تصورش هم سخت است که ماده ای به این شکنندگی، قویترین ابزار ذخیره اطلاعات باشد.


           
چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: 20:51
mahnaz

وقتی صحبت از تکنولوژی‌های جذاب آینده در زمینه گجت‌های قابل حمل به میان می‌آید، قطعاً همه شما نیم‌نگاهی به تکنولوژی‌های شارژ دارید که جدیدترین آنها شارژر بی‌سیم القایی است. بعد از سامسونگ که در مراسم معرفی گلکسی اس 3 از شارژر بی‌سیم رونمایی کرد و وعده آن را به مشتریان داد، در همین اواخر نوکیا نیز یک ورود جدی به عرصه تکنولوژی‌های شارژ داشت و شارژ بی‌سیم القایی برای دو لومیای جدید خود را پرده‌برداری کرد.

اما گویا اپل هم بی‌کار ننشسته و مشغول کارهایی در این زمینه است. اشتباه نکنید، نه در زمینه شارژ القایی، بلکه در زمینه شارژ بدون نیاز به شارژر. در ادامه با ما همراه باشید تا ابتدا کمی از شارژ القایی و بعد هم از پتنت جدید اپل برای شما بنویسیم.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: 20:29
mahnaz

هر روز بازی های جدیدی برای تلفن های هوشمند از راه می رسد که می توانید از آنها لذت ببرید. اما خیلی اوقات دلمان می خواهد یک دسته بازی مشابه کنسول ها داشته باشیم و به جای نمایشگر لمسی با آنها بازی کنیم.

کنترل بازی Moga دقیقا همان چیزی است که می خواستم. می توانید تلفن اندرویدی تان را روی پایه آن قرار بدهید و کنترل را از طریق بلوتوث به تلفن متصل کنید. حالا بازی های اندرویدی را با یک دسته کنسولی بازی کنید.

این دسته بازی توسط شرکتی به نام PowerA ساخته شده و همانطور که گفتیم MOGA نام دارد. یک نرم افزار واسط نیز به صورت رایگان روی آن قرار میگیرد که اجازه می دهد تعدادی از بازی های اندرویدی را با این دسته بازی کنید. البته توجه کنید که امکان اجرای همه بازی ها از طریق این دسته وجود ندارد. اما شرکت سازنده می گوید اپلیکیشن این کنترل مرتب آپدیت می شود و بازی های جدیدی را پشتیبانی می کند.

این کنترل از ۳۰ مهرماه با قیمت ۵۰ دلار وارد بازار می شود و با خرید آن یک نسخه از بازی سونیک و پک من را هم دریافت می کنید.



           
پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:, :: 23:24
mahnaz

یک تولید کننده تجهیزات الکترونیکی اقدام به ارائه صفحه کلید مجازی کرده که با لیزر یک جا کلیدی کوچک روی یک سطح صاف ایجاد می شود و حرکات انگشت کاربر روی آن هنگام تایپ کردن در تلفن هوشمند یا آی پد ظاهر خواهد شد.

علی رغم اینکه تلفنهای هوشمند و تبلتها از ویژگیهای بسیاری برخوردارند اما هنگام نوشتن و تایپ کردن یک صفحه کلید کوچک روی صفحه لمسی را هرگز نمی توان با یک صفحه کلید با اندازه کامل مقایسه کرد.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:, :: 19:33
mahnaz

با ارائه برخي ترفندهاي رايانه‌يي مي‌توان به پاک کردن فلش‌مموری ویروسی شده دست يافت.به گزارش بيترين؛ بعضی از اوقات با قرار دادن فلش مموری در داخل رایانه و با کلیک کردن بر روی آیکون آن در داخل My computer با پیغام هایی مثل Access Denied و یا Open With مواجه می شوید.

در چنین مواردی اگر هسته اصلی این ویروس بر روی رایانه شما نباشد به راحتی می توانید این ویروس را از روی فلش مموری خود پاک کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال بفرمایید :

1. My computer را باز می کنیم .

2. به منوی Tools رفته و Folder Options را انتخاب می کنیم .

3. به تب View رفته و Show Hidden Files and Folders را تیک میزنیم و Hide protected operating file system تیکش را بر می داریم . بر روی منوی start کلیک سمت راست کرده و Explorer را انتخاب می کنیم. در پنجره Explorer قسمت سمت چپ آن فلش مموری را انتخاب می کنیم .

4. فایلهای Autorun و Recycler را که به صورت پنهان می باشند را از سمت راست داخل فلش پاک می کنیم .

5. فلش مموری را از سیستم جدا کرده و دوباره به رایانه متصل می کنیم . حالا به راحتی از فایلهای فلش مموری استفاده کنید .



           
دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:, :: 19:21
mahnaz

Walnut-2.jpg

کیبوردهای به اصطلاح مدرن امروزی، تقریباً همگی بی‌روح و فاقد خلاقیت هستند. برای همین وقتی می‌بینیم که شرکتOrée وارد کارزار می‌شود و با استفاده از بهترین دارایی مادر طبیعت، یعنی چوب، یک کیبورد پاک به ما تحویل می‌دهد سر ذوق می‌آییم.

نوآور فرانسوی «جولین سالاناو،» همراه با یک گروه طراحی کوچک در جنوب فرانسه، بر روی ساخت این کیبوردهای چوبی متمرکز شده که از بلوتوث 3 برای ارتباط با کامپیوتر استفاده می‌کنند. در سایت این محصول نوشته شده: «Orée از این دیدگاهِ ما متولد شد که محصولات تکنولوژیکِ مدرن، بسیار شبیه به هم، و کاملاً غیرشخصی هستند؛ ضمن اینکه از موادی که دوستدار محیط زیست نیستند و نیز برای از رده خارج شدنِ سریع ساخته می‌شوند.»

به ادمه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


           
یک شنبه 26 شهريور 1391برچسب:, :: 20:16
mahnaz

افرادی که مرتب به کشورهای مختلف سفر می کنند، معمولا برای دسترسی به اینترنت دچار مشکل هستند. اگر بخواهید از سیم کارت خودتان استفاده کنید هزینه های رومینگ بسیار بالا خواهد بود. و بنابراین بهترین راه این است که یک جایگزین محلی داشته باشید.

با داشتن هات اسپات Goodspeed، محصولی از Uros، دیگر در این زمینه با مشکلی روبرو نخواهید شد. این روتر که از استاندارد HSPA+ با سرعت ۲۱ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند، می تواند تا ۱۰ سیم کارت مختلف را در خود جای داده و بسته به ناحیه جغرافیایی مورد استفاده از سیم کارت همان منطقه برای ارتباط با اینترنت بهره ببرد.

بدون توجه به نقطه مکانی شما بر روی نقشه کشورهای تحت پوشش این محصول، شما یک اکانت با حجم روزانه یک گیگابایت در اختیار خواهید داشت. این دستگاه ۳۵۲ دلار قیمت گذاری شده است و Uros برای کاربرانی که به صورت موردی از آن استفاده می کنند، هزینه ۸ دلار در روز را پیشنهاد می دهد. و برای کاربرانی که مرتبا در حال جابجایی هستند، پلن ۱۳دلاری ماهیانه را فراهم نموده است.



           
شنبه 25 شهريور 1391برچسب:, :: 22:15
mahnaz

لپ تاپ شما داک دارد؟ گجتی که امکان ارتباط تر لپ تاپ را با دیگر گجت های جانبی فراهم می کند و در عین حال پورت های جدیدی را در اختیار شما قرار می دهد. بعضی لپ تاپ ها با داک ارایه می شوند اما اکثر آنها دارای چنین امکانی نیستند.

حالا شرکت Kensington دو مدل داک جدید ارایه کرده که برای همه انواع لپ تاپ ها قابل استفاده است. با اتصال لپ تاپ به داک جدید می توانید پورت های USB 3.0 به همراه پورت های DVI/HDMI/VGA داشته باشید. علاوه بر این، پورت اترنت و خروجی صدای 5.1 نیز در اختیار شما قرار می گیرد.

کافی است لپ تاپ شما دارای یک پورت USB 3.0 باشد. داک از این طریق به کامپیوتر شما متصل شده و تمام این پورت ها را در اختیار تان قرار می دهد. در ضمن این گجت دارای فناوری Hot Plug است و بنابراین به محض اتصال یک گجت خارجی و یا مانیتور آن را تشخیص داده و نیاز به تنظیم خاصی روی کامپیوتر وجود ندارد.

این داک در دو مدل خانگی و اداری با قیمت ۱۶۹ و ۱۹۹ دلار وارد بازار می شود.



           
چهار شنبه 22 شهريور 1391برچسب:, :: 23:5
mahnaz

اگر می خواهید یک سیستم پخش ویدیو با کیفیت عالی و البته کاملا خصوصی داشته باشید، کافی است این گجت را روی صورت تان قرار بدهید. نام اش HMZ-T2 است و محصول جدیدی از شرکت سونی به حساب می آید که دقایقی پیش در کنفرانس سونی معرفی شد.
درون آن ۲ نمایشگر 0.7 اینچی از نوع OLED تعبیه شده که تصاویر سه بعدی را مستقیما مقابل چشم شما قرار می دهند. آن هم با صدای سوراند 5.1 .

وقتی آن را بپوشید مانند این است که در سینما هستید و تصاویر را در اندازه بسیار بزرگ و با کیفیت اچ دی ملاحظه می کنید.البته سونی سال گذشته هم مدل قبلی این گجت را معرفی کرده بود. اما مدل جدید سبک تر شده و هم اکنون ۳۳۰ گرم است. در کنار آن این شرکت می گوید پوشیدن آن نیز راحت تر نیز شده و طراحی آن بهبود یافت است.

هنوز قیمت و زمان ورود به بازار HMZ-T2 اعلام نشده.


HMZ-T2-3.jpg



           
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 21:48
mahnaz

سامسونگ کامپیوترهای All-in-One جدیدی را روانه بازار می‌کند. این محصولات که کمپانی با معرفی‌شان به استقبالIFA 2012 رفته، در 2 سری و 3 اندازه و البته با ویندوز 8 عرضه خواهند شد.

«سری 7» دارای دو مدل در اندازه‌های 27 و 23 اینچ است و «سری 5» یک مدل با اندازه 21.5 اینچ دارد. پنل‌های نمایشی هر سه مدل از کیفیت 1080p بهرمند هستند و تا 10 تاچ همزمان را پشتیبانی می‌کنند. All-in-One های جدید سامسونگ همچنین از USB 3.0، بلوتوث 4، وای-فای، درایور نوری و اترنت (Ethernet) نیز برخوردارند که جزو انتظارات معمول همه کاربران به شمار می‌روند.
 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 21:0
mahnaz

اگر زیاد با کیبرد سر و کار داشته باشید، حتما می دانید که این گجت پرکار، یکی از آلوده ترین ابزار دور و بر ما است که همیشه مقدار زیادی از آلودگی دستان مان را بر روی کلیدهای خود ذخیره می کند. البته صفحه کلید های مشکی چندان این لکه ها را بر روی خود نشان نمی دهند و داستان وقتی بدتر می شود که از یک صفحه کلید با دکمه های سفید استفاده کنید. کاش می شد همانند ظرف و لباس، صفحه کلید را هم شسته و تمیز کرد.

و بالاخره این رویا به واقعیت تبدیل می شود و لاجیتک به تازگی کیبرد مدل K310 قابل شستشو و ضد آب خود را رونمایی نمود. این کیبرد تا عمق ۳۰ سانتی متری به راحتی آب را تحمل می کند و یک سیستم زه کشی داخلی باعث می شود آب آن بسیار سریع خارج شده و کیبرد راحت تر خشک شود. علاوه بر این نشانه های روی کلیدها با لیزر حکاکی شده و با یک لایه UV محافظت می شوند تا شستشو و آب به مرور زمان به آنها آسیبی نرساند. البته پیشنهاد می شود که کانکتنور و کابل یو اس بی آن را کاملا خشک نگه دارید تا نفوذ آب باعث زنگ زدگی و یا بروز اتصالی در آن نشود.

لاجیتک ادعا می کند که این صفحه کلید در آب کم عمق حتی تا ۵ میلیون بار فشردن هر کدام از دکمه هایش را تاب آورده و بدون مشکل به کارش ادامه می دهد. این کیبرد قرار است از اواخر ماه جاری میلادی با قیمت ۴۰ دلار وارد بازار آمریکا شده و از اکتبر هم در اروپا عرضه خواهد شد.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:, :: 22:11
mahnaz

ويل پاول برنامه‌ريز رايانه با الهام از طرح Project Glass، نمونه اوليه يك سيستم ترجمه واقعي را طراحي كرده است.اين عينك به كلام گوش مي‌دهد و آن را به يكي از 37 زبان ترجمه مي‌كند، سپس متن حاصله را در شكل زيرنويس مستقيماً بر روي عينك كاربر نمايش مي‌دهد.

يك ميكروفون بلوتوثي، سيگنال صوتي را دريافت كرده و آن را جهت ارائه يك خوراك صوتي تميز و فارغ از سر و صدا به يك تبلت يا گوشي هوشمند متصل مي‌كند. سيگنال سپس به سرويس Microsoft Translator ارسال مي‌شود. اين سرويس، زبان خارجي را شناسايي كرده و آن را به زبان مقصد انتخاب شده مي‌نويسد. در نهايت، متن ترجمه شده بر روي نيمه پاييني عينك‌ نمايش داده مي‌شود كه به طور موثر زيرنويس‌هاي زمان واقعي براي مكالمه به يك زبان خارجي را ارائه مي‌دهد.

برق رابط زيرنويس‌ و نمايشگر تلويزيوني (يك جزء غيرضروري مورد كاربرد در يك دمو جهت نمايش متن تمامي مكالمه) توسط دو واحد Raspberry Pi تامين مي‌شود. اين دو واحد رايانه‌هاي تك بورد با سايز كارت اعتباري هستند كه بهاي هر يك 35 دلار امريكا عنوان شده است.سيستم حاصل كاملاً پاسخگر بوده اگرچه ممكن است اندكي براي كاربردهاي زمان واقعي كند باشد. قسمت اعظم تاخير در زيرنويس‌ها ناشي از زمان مورد نياز سرور براي پردازش اطلاعات است و به گفته پاول، پنهان كردن معمول‌ترين عبارات از ميزان اين مشكل كاسته اما آن را برطرف نكرده است.

عينك واقعيت افزوده 1200 Vuzix Star كه پاول در اين پروژه به كار برده، همانند صفحه نمايش بالاي سر خلبان كاملاً شفاف است و بهاي آن‌ چهار دلار و 999 سنت اعلام شده است.كيفيت ترجمه ممكن است در صورتي كه مخاطب هدست خود (يا يك جفت عينك ثانوي) را نپوشد، تحت تاثير مضاعف قرار گيرد.



           
سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:, :: 21:25
mahnaz

گاهی اوقات استفاده از چاپگر کاری ناگزیر است. البته امروزه استفاده از چاپ و پرینتر بسیار کمتر از گذشته شده. اما ما هنوز نیاز داریم که برخی موارد مانند لیست های خرید، اخبار و برخی مطالب اینترنت را پرینت کنیم. اما در عصری که تکنولوژی موبایل رشدی چنان سریع داشته، اکنون ارسال چاپ از اسمارت فون ها به پرینتر سخت تر از قبل است. از آن گذشته با وجود تبلت، موبایل و لپ تاپ های کوچک و سبک، استفاده از یک پرینتر بزرگ و جاگیر چندان جذاب به نظر نمی رسد.

اما BERG Cloud راه حل و شیوه ای را یافته اند که به صورت اختصاصی برای پرینت با ابزار موبایل استفاده می شود. و از آن مهم تر، پرینتر تولیدی توسط این شرکت بسیار کوچک و قابل حمل است. پرینترهای جیبی از سال ۲۰۱۱ رونمایی و در انواع مختلفی معرفی شدند که محصول برگ گلود هم یکی از آنها است. این شرکت اکنون پرینتر ریزه میزه خود را با قیمت ۲۵۹ دلار پیش فروش می کند. این گجت دوست داشتنی می تواند به صورت بیسیم به شبکه خانگی شما متصل شود و از همین طریق به صورت وایرلس دستورات چاپ را از موبایل ها دریافت کند.

این پرینتر بدون جوهر است و از کاغذ های حرارتی استفاده می کند. این موضوع باعث راحتی بیشتر کار با آن و کاهش چشم گیر هزینه چاپ می شود. این پرینتر می تواند صفحاتی در اندازه ۸ در ۱۲ سانتی متر را چاپ کند و به سادگی در گوشه ای از میز جای خود را پیدا کرده و دست و پا گیر نیست.

برتری مهم این پرینتر کوچک نسبت به پرینترهای معمولی بازار این است که محتوای ارسال شده برای چاپ را در قطع و اندازه مناسب برای این کاغذها آماده می کند. با دانلود یک اپلیکیشن ویژه اندروید و آی او اس، شما می توانید محتوا را در فرمت مناسب گجت جدید BERG Cloud برای چاپ ارسال کنید. شما همچنین می توانید محتوای لازم را به برنامه داده و آن ها را در نوبت چاپ قرار دهید.



           
دو شنبه 30 مرداد 1391برچسب:, :: 22:43
mahnaz

همزمان با سرعت چشمگیر فناوری، ورود چاپگرهای سه بعدی به عرصه زندگی دیجیتال می تواند علاوه بر برطرف کردن نیاز کاربر به تولید وسائل مورد نظر خود، زمینه های تازه ای در هنر و خلاقیت کالاهای تولیدی ایجاد کند.اگرچه فناوری چاپ سه بعدی از دهه 80 درجریان بوده است، اما این فناوری اخیراً توانسته از یک الگوی اولیه فراتر برود.همزمان با پیشرفت فناوری، از این پس هرکس می تواند هرچه را که می خواهد طراحی کرده و در ساخت و توزیع محصولات مدنظر خود تغییرات اساسی ایجاد کند.

پیتر ویجمارشوسن مدیر اجرایی شرکت شیپ ویز به عنوان یکی از نخستین شرکتهایی که چاپگرهای سه بعدی را به مصرف کننده ارائه می دهد اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که فناوری چاپگر سه بعدی می تواند تجارت خلاقانه را ارتقا بدهد.

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:16
mahnaz

محققان دانشگاه «چالمرز» سوئد موفق به خنک ‌کردن تراشه‌هاي رايانه‌اي با نانولوله‌ها شدند.«جوهان ليو» و همکارانش در دانشگاه چالمرز در سوئد مي‌گويند: آنها توانسته‌اند که براي ساخت ميکروکانال‌هايي جهت خنک‌ کردن با راندمان بي‌نهايت بالا با کمک آب، بطور مستقيم روي سطح تراشه ميکروپره‌هاي نانولوله کربني بسازند و بدين سان از مزاياي هم ساختار ميکروکانالي و هم نانولوله‌هاي کربني با رسانايي گرمايي بالا بعنوان ميکروپره، براي خنک کردن تراشه استفاده کنند.

«ليو» توضيح مي‌دهد: براي رسيدن به اثر پخش خوب گرما، ما از آب براي ايجاد يک تبادل حرارتي اجباري قوي با پره‌هاي نانولوله کربني استفاده کرديم. ما براي تحقق بخشيدن به اين توان بالقوه، راه ‌حل کاملي ارائه کرديم. با کمک اين فناوري يعني چاه گرمايي روي - تراشه مبتني بر نانولوله کربني، مي‌توان نقاط داغ را با شار حرارتي حدود 100 وات بر سانتي‌متر مربع خنک کرد. بنابراين اين فناوري را مي‌توان براي مديريت گرمايي ميکروسيستم‌هايي با چگالي توان بسيار بالا استفاده کرد.

تا قبل از اين، براي سرد کردن يک جزء الکترونيکي از هوا همراه با نانولوله‌هاي کربني به عنوان پره‌هاي خنک‌کننده استفاده مي‌شد. با اين حال، ظرفيت گرمايي هوا کاملا پايين است و پره‌هاي نانولوله کربني بدون محافظ در معرض هستند که مي‌تواند تهديدي براي پايداري سيستم باشد. بنابراين گروه «ليو» طرح جديدي براي حل اين مشکل‌ها ارائه کرد.اين محققان براي ساخت چاه گرمايي نانولوله کربني خود، ابتدا با فوتوليتوگرافي استاندارد و فرايندهاي کندن و جدا کردن (lift-off)، ساختارهاي ميکروپره‌اي ايجاد کردند. آنها سپس براي قرار دادن اين ميکروپره‌ها در مکان مناسب روي تراشه، يک تکنيک انتقال نانولوله پيشرفته به کار بردند. در نهايت، براي ايجاد ميکروکانال‌هايي که سيال خنک‌کننده آب مي‌تواند در سرتاسر آنها جريان يابد، يک کلاهک پلاستيکي روي نوک اين ميکروپره‌هاي نانولوله‌اي روکش‌دهي کردند.

«ليو» اشاره مي‌کند که در مقايسه با روش خنک کردن تبادل حرارتي اجباري هوايي مرسوم که مي‌تواند به قابليت خنک‌کنندگي 50 وات بر سانتي‌متر مربع برسد، سيستم خنک‌کنندگي ميکروپره‌اي نانولوله‌اي اين گروه تحقيقاتي توانايي مديريت يک شار حرارتي به بزرگي پنج هزار وات بر سانتي‌متر مربع را دارد و با ميکروپره‌هاي نانولوله‌اي ضخيم‌تر و سرعت بالاتر آب حتي قابليت‌هاي بالاتري نيز مي‌تواند داشته باشد.«ليو» مي‌گويد: سيستم خنک‌کنندگي روي تراشه ميکروپره‌اي نانولوله‌اي آنها با بهره‌گيري از عملکرد گرمايي عالي و نسبت سطح به حجم بسيار بالاي نانولوله‌ها، قابليت بالايي براي خنک‌کردن اجزاي الکترونيکي توان بالا دارد.اين محققان، جزئيات نتايج کار تحقيقاتي خود را در مجله‌ «Nanotechnology» منتشر کرده‌اند.



           
چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:27
mahnaz

ظاهرا شرکت Flextronics در حال کار بر روی پروژه جدیدی از مایکروسافت است و برخی نشانه ها خبر از آن می دهد که این پروژه متعلق به نسل بعدی کنسول بازی Xbox است.
مدتی پیش مایکروسافت رسما اعلام کرده بود که در سال 2012 منتظر ایکس باکس بعدی نباشید، اما برخی گزارش های رسانه ای می گویند که شرکت Flextronics یک تیم تست جدید را برای ماموریت ویژه ای راه اندازی کرده است. و کارکنان این تیم در پشت درهای بسته و محیطی کاملا جدا از بقیه قسمت های شرکت، مشغول کار هستند.

به دلایل بیشتری نیاز دارید؟ Flextronics یکی از بخش های کلیدی در روند تولید ایکس باکس اصلی و ایکس باکس ۳۶۰ بوده است. همه این موضوعات برای اطمینان از اینکه چنین محصولی در دست تولید است، کافی به نظر می رسند. البته نباید فراموش کرد که نزدیک به یک ماه تا برگزاری کنفرانس جهانی E3 زمان داریم.
هرچند که با توجه به تاکید مایکروسافت بر عدم ارائه کنسول بازی جدیدی در این نمایشگاه بزرگ دنیای گیم، شاید فعالیت های تازه Flextronics مربوط به کار بر روی کنسولی است که هنوز مراحل اولیه تولید را می گذراند. در این صورت، می توان امیدوار بود که طرح و نمونه های اولیه این کنسول بازی را در کنفرانس توسعه دهندگان مایکروسافت مشاهده کنیم.

البته شایعات ایکس باکسی به همین جا ختم نشده و این تنها آخرین آنها است. هم اکنون، طبق شنیده ها حدس می زنیم که ایکس باکس جدید مایکروسافت از دو کارت گرافیک بهره خواهد برد که بر پایه ATI Radeon HD 6670 یا Radeon HD 7000 هستند. دارای چندین خروجی نمایشگر است. مجهز به درایو بلو ری خواهد بود (هرچند که برخی منابع از حضور SSD به جای درایو نوری خبر می دهند). احتمالا از فناوری سه بعدی پشتیبانی می کند. در خصوص پردازنده آن روایات فراوانی نقل شده که از احتمال به کار بردن سی پی یو ۴، ۶ و ۱۶ هسته ای صحبت می کنند. گفته می شود یک هسته به صورت اختصاصی در اختیار کینکت خواهد بود. البته برای پردازنده ۱۶ هسته ای، تعداد هسته اختصاصی کینکت چهار عدد ذکر شده.

خبر بد هم اینکه احتمالا ایکس باکس جدید، برای بهره بردن از تکنولوژی جدید جلوگیری از کاربرد کپی های غیر قانونی، باید دائما به اینترنت وصل باشد. برخی از شایعات همچنین از شروع همکاری مایکروسافت با چند شرکت نرم افزاری و عرضه Xbox 720 در کریسمس 2013 خبر می دهند.
 



           
یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:38
mahnaz

آینه فتوشاپ

اگر عاشق فتوشاپ باشید این آینه چیزی است که باید در خانه شما باشد. این آینه ای معمولی است با محیط نرم افزار فتوشاپ. با داشتن آن می توانید هر روز صبح روی صورت خودتان در فتوشاپ کار کنید و احتمالا نتیجه کار خیلی بهتر از آینه های دیگر میشود.

هر چه باشد آنجا که دیگر این ابزارها را در اختیار ندارید ;) برای داشتن این آینه باید ۸۵ دلار هم پرداخت کنید.

photretouch6_narenji.jpg



           
یک شنبه 17 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:34
mahnaz

شرکت voicelok در زمینه طراحی فلش درایو ها و حفاظت از اطلاعات آنها در کنار استفاده از فن آوری اثر انگشت فعلی موجود در بازار، راه کار دیگری را ارائه کرده است. این شرکت ادعا می کند که اولین فلش درایو مجهز به فن آوری حفاظت قفل صوتی را در دنیا ساخته است.

این فلش درایو 8 گیگابایتی مجهز به فن آوری ردیابی و شناسایی فرکانس صوت کاربر است. به این صورت که رمزعبور به جای توالی حروف و ارقام، توسط صاحب فلش به صورت صوتی تعریف می شود. این فن آوری به گونه ای است که تنها تن صدای کاربر خود را برای بیان رمزعبور می پذیرد.شخصی سازی این قفل به گونه ای است که اگر شخص دیگری رمزعبور را تکرار کند، اجازه دستیابی به اطلاعات را نمی دهد. پس دیگر نگران لو رفتن رمزعبورمان نخواهیم بود و تنها بایستی کاربر اصلی با لحن صدای خودش رمزعبور را بیان کند.

این فلش درایو برای انواع کامپیوتر های شخصی و مک بوک ها و بدون نیاز به نصب هیچ نوع درایوی و به راحتی با اتصال به پورت USB، قابل استفاده است.نمی توان گفت تا چه اندازه امنیت این برنامه کنترلی بالا است، اما به عنوان شیوه نوینی در زمینه شخصی سازی و حفاظت اطلاعات فلش درایو ها می تواند طرفداران خاص خودش را داشته باشد.



           
دو شنبه 11 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 19:10
mahnaz

یك شركت بین المللی تولید كننده لوازم جانبی بازی های رایانه ای، نوع جدید از موشواره ( موس ) را تولید كرده كه دارای 9 كلید هوشمند قابل برنامه ریزی است.به گزارش سایت زینیوز ، آخرین محصول عرضه شده از سوی شركت لاجیتك ، موس G300 است كه مخصوص بازی های رایانه های خانگی (پی.سی) است.

اولین ویژگی قابل توجه این محصول تعداد بالای كلید های قابل برنامه ریزی آن است ، این موس با بهره بردن از 9 كلید هوشمند به كاربر اجازه می دهد تعدادی از كلیدهای حیاتی را از صفحه كلید به موس انتقال دهد.این محصول دارای حافظه داخلی است و می تواند سه پروفایل را درون خود ذخیره كند و كاربران می توانند بدون نیاز به نصب نرم افزار و بر روی هر سیستمی از تنظیمات اختصاصی بهره ببرند.

برای هر یك از این پروفایل ها می توان یكی از هفت رنگ را انتخاب كرد تا علاوه بر زیبایی ظاهری موس، بتوان به سادگی پروفایل ها را به خاطر سپرد.

این موس با حس گر نوری 2500 DPI خود كوچك ترین حركات دست را با دقت بی نظیر به سیستم منتقل می كند تا بهترین سلاح كاربران در بازی های رایانه ای باشد.



           
شنبه 9 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 18:50
mahnaz

پیدا کردن یک هدفون زیبا که قابل حمل، بادوام و مسافرتی باشد، یکی از لذات خوشایند گیک های موسیقی است که همیشه به دنبال آن هستند. در این میان اگر چنین همسفری محصول شرکت خوشنامی چون Pioneer باشد، دیگر شکی در تصاحب آن باقی نمی ماند.

SE-NC21M هدفون ۱۲۰ دلاری پایونیر با قابیلت حذف صدای مزاحم یا active noise-canceling است که با سیستم الکترونیکی پایونیر تا ۹۰ درصد صداهای مزاحم محیطی را حذف می کند‫.‬ شما با قیمتی مناسب تر از بسیاری مارک های موجود در بازار، حتی در فرودگاه یا ایستگاه قطار هم کیفیت صدای عالی و خوش آیندی را خواهید شنید‫.‬ این هدفون به راحتی جمع شده و به همراه آن یک جعبه مسافرتی جمع و جور هم به شما هدیه می شود‫.‬
 



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 22:24
mahnaz

محققان درصدد استفاده از ابرآب‌گريزها در تلفن‌ها همراه هستند. در صورت تحقق اين فناوري، مي‌توان تلفن‌هاي همراه را در يک ليوان آب يا قهوه انداخت، بدون اين که آسيب ببينند.

اگر يک قطره آب روي برگ نيلوفر آبي بچکد، به سرعت از روي برگ سر خورده و به زمين مي‌افتد. پژوهشگران مرکز تحقيقات «نوکيا» در کمبريج درصدد تقليد از اين پديده براي استفاده از سيستم مشابه در تلفن‌هاي همراه هستند. همانند بسياري از دانشمندان، اين گروه قصد دارد تا از سيستمي که هزاران سال در طبيعت قدمت دارد، تقليد کند.



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, :: 19:28
mahnaz

کانن امروز دوربین عکاسی حرفه ای جدید EOS‪-‬1D C DSLR و دوربین ویدیویی سینمایی C500 4K را رونمایی کرد. مدل قبلی دوربین سینمایی کانن C300 بود که تنها امکان فیلمبرداری 1080p را داشت. اما این دوربین جدید می تواند از پس ضبط تصاویر تا کیفیت 4K بر بیاید. نکته جالب این است که دوربین عکاسی جدید کانن هم از این قابلیت بی نصیب نمانده و ویدیوهای با کیفیت 4K برای تان ضبط می کند.
 

بقیه در ادمه مطلب...



ادامه مطلب ...


           
جمعه 25 فروردين 1391برچسب:, :: 17:58
mahnaz

محققان دانشگاه استنفورد دست به ساخت نوعي نمايشگر رايانه زده‌اند كه حركات بدن انسان را در صفحه خود تقليد مي‌كند.اين نمايشگر در زمان نمايش ويديو كنفرانس به تقليد از حركات بدني فرد مانند لزرش ناشي از خنده يا تكان سوالي سر پرداخته و در زمان نزديكتر شدن سر كاربر به دوربين، خود را بر روي يك بازوي روباتيك به سمت مخاطب نزديكتر مي كند.

اين محققان با افزودن موتورهايي به بازوي آنگل پویز مانند يك نمايشگر اپل آي‌مك جي4 پرداخته‌اند تا بتوانند آن را به صورت روباتيك كنترل كنند.آنها سپس اين سيستم را به نرم‌افزاري متصل كردند كه 9 حركت را در واكنش به حركات فرد در نمايشگر قرار داده و با كنترلگر بازي Wii كنترل مي‌شود. اين حركات براي مثال شامل حركت رو به پايين در تائيد و به اطراف براي پاسخ منفي است.

اين رايانه همچنين از يك بازوي روباتيك براي تاثيرات بيشتر از جمله ضربه زدن براي جلب توجه مخاطب برخوردار است.اين نمايشگر، ماه گذشته در نشست تعامل انسان و روبات در بوستون رونمايي شده و داوطلبان آن را بسيار موثر و مفيد خواندند. آنها در زمان ارتباط با افراد ديگر در صفحه نمايش، حركات اين صفحه را در دوستانه‌تر كردن مكالمات مفيد خواندند.

بازوي روباتيك اين نمايشگر كه در زمان جلب توجه به ميز ضربه ميزند، از تجربه قبلي اين دانشمندان بوده كه نشان داد انسانها به حركت بازوي روباتيك در نزديك خود بيشتر از نمونه ويديويي آن واكنش نشان مي‌دهند.دانشمندان به اين نتيجه رسيده‌اند كه فناوري نمايشگر با محرك روباتيك ممكن است بخصوص زندگي افرادي را كه از ارتباط از راه دور استفاده مي‌كنند، ارتقا بخشد.



           
چهار شنبه 23 فروردين 1391برچسب:, :: 20:52
mahnaz

وقتی تلفن ها سریع تر می شوند، نیاز به کارت حافظه های سریع تر هم به وجود می آید. سامسونگ امروز کارت های میکرو اس دی جدیدی را معرفی کرده که سرعت خواندن اطلاعاتی تا ۸۰ مگابایت در ثانیه دارند. این حافظه که در ظرفیت ۱۶ گیگا بایت ارایه شده، نسبت به مدل های قبلی این شرکت ۴ برابر سرعت بیشتری دارد. البته این شرکت سرعت نوشتن اطلاعات این کارت ها را اعلام نکرده اما گفته این حافظه ها برای تلفن های LTE و مدل هایی که قابلیت فیلمبرداری اچ دی دارند طراحی شده است. تا سرعت مناسب را در اختیار کاربران قرار بدهد.



           
پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 19:54
mahnaz

یک شرکت تولیدکننده تجهیزات رایانه ای وبکم جدیدی را عرضه کرده است که می تواند نمایی 180 درجه را از محیط ارائه کند.

BCC950 عنوان وبکم جدید شرکت "لاجی تک" است که می تواند مشکل فقدان پوشش کامل محیط جلسات و ویدیوکنفرانسهای آنلاین را حل کند.



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 19:33
mahnaz

احتمالا به لطف اخبار گوناگون در خصوص عینک های هوشمند و استفاده از واقعیت افزوده، که حتی شرکت گوگل را هم وارد این کارزار کرده، با این فناوری آشنایی دارید. به نظر می رسد در هر فناروری نوظهوری ژاپن باید یکی از اولین ها باشد. اپسون با عرضه جهانی عینک Moverio BT‪-‬100 توانسته یکی از اولین عینک های اندرویدی دنیا را به صورت تجاری روانه بازار کند.

کاربر با این عینک می تواند به جستجوی در اینترنت و صفحات وب بپردازد. به لطف میکروپروژکتورهای درون عینک، ویدیوهای دوبعدی و سه بعدی را با کیفیت qHD به تماشا بنشیند. و با گوشی های نصب شده روی عینک همه صداهای لازم را بشنود. البته نگران نباشد که گاه و بیگاه به در و دیوار بخورد! زیرا صفحات نمایش این عینک از نوع نیمه شفاف بوده و علاوه بر آن به صورت لولایی بالا رفته و جلوی دید را کاملا باز می کنند.

نکته جذاب عینک اپسون، سیستم عامل اندروید آن است که به شما امکان نصب هزارن برنامه و بازی مختلف را می دهد. حال شما می توانید در هر مکانی بر روی صفحه ای معادل یک نمایشگر ۸۰ اینچ ، مشغول پرتاب پرندگان و شکار خوک ها در مدار زمین شوید. این عینک علاوه بر رابط کاربری اندرویدی ویژه خود، امکان پشتیبانی از کارت های حافظه MicroSD و کول دیسک را هم دارد.

و البته مهمترین موضوع قیمت این گجت جذاب است که ۶۹۹ دلار برای تان خرج برمی دارد.



           
پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, :: 19:46
mahnaz

هنوز چند ماهی از ارایه کینکت برای ویندوز نگذشته که مایکروسافت خبر از ارایه نسخه 1.5 می دهد. به زودی کینکت ویندوز در ۱۹ کشور جدید وارد بازار خواهد شد و امکانات جدیدی به آن اضافه می شود.

در نسخه 1.5 کینکت برای ویندوز، امکانی به نام رهگیری ۱۰ مفصل در حالت نشسته اضافه شده که در آن کینکت می تواند حرکات سر، گردن و دست ها را در حالت نشسته پشت کامپیوتر یا ایستاده در فاصله های نزدیک و دور تشخیص بدهد.

در کنار آن امکانی به نام استودیوی کینکت نیز اضافه خواهد شد که یک اپلیکیشن است که به برنامه نویس ها اجازه می دهد حرکات کاربران را در مقابل کینکت ضبط کنند و نرم افزارشان را برای استفاده از کینکت آماده کنند.

امکان تشخیص زبان های جدید هم به کینکت اضافه شده و مایکروسافت می گوید در اردیبهشت ماه می توانید منتظر کینکت 1.5 برای ویندوز باشید.



           
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 20:28
mahnaz

‎‫تا به حال چند بار برایتان پیش آمده که کنترل تلویزیون خود را در منزل گم کرده باشید؟ جالب اینجاست این اتفاق معمولاً زمانی رخ می دهد که برنامه مورد علاقه شما شروع شده و شما با عصبانیت به دنبال کنترل می گردید. حال چند بار این اتفاق برای تلفن همراه شما افتاده؟ مطمئناً پیدا کردن گوشی به مراتب برایتان آسان تر بوده است. با یک تماس کوچک، گوشی سر و صدایش بلند می شود. ‬



ادامه مطلب ...


           
دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:, :: 20:59
mahnaz

آیا شما از آن دسته افراد هستید که فیلم هایی با پایان خوش را می پسندید یا اینکه یک پایان متفاوت را ترجیح می دهید؟ آیا هیچگاه به این موضوع فکر کرده اید اگر پایان فیلم طبق خواست شما تمام شود چه احساسی به شما دست خواهد داد؟

MyndPlay مدیا پلیری است که با خواندن ذهن شما، آن چه را می خواهید در مقابل چشمانتان قرار می دهد. این دستگاه شامل هدستی است با قابلیت ثبت امواج الکتریکی مغز که هنگام دیدن فیلم یا بازی کردن سعی می کند ذهن شما را بخواند! این محصول توسط کمپانی Neurosky ساخته شده و به همراه یک نرم افزار همراه ارایه می شود.



ادامه مطلب ...


           
جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, :: 19:40
mahnaz

نمایشگاه CeBIT سال 2012 هانوفر آلمان میزبان روباتی خواهد بود که می تواند از چهره افراد نقاشی پرتره بکشد.

رایانه ها قطعا توانایی نقاشی کشیدن دارند، اما آنچه این روبات را نسبت به دیگر روباتها و رایانه ها متفاوت ساخته این است که می توان به روبات آموخت که تمامی جزئیات کوچک موجود در چهره فرد را ندیده بگیرد.

دیدن و کشیدن آنچه که دیده شده و یا شمایلی از آنچه که دیده شده توسط یک روبات کار چندان ساده ای نیست، زیرا انجام چنین کاری به معنی متمرکز شدن بر روی جزئیاتی خاص از قبیل چشمها و توجه کمتر به خطوط دور دهان و روی پیشانی است.

این روبات نقاش از نرم افزار پردازش حاشیه برخوردار است و با کمک آن می تواند تصمیم بگیرد که برای استفاده از مداد باید بازویش را کجای کاغذ قرار دهد، به این شکل روبات می تواند در عرض 10 دقیقه پرتره ای کامل را از چهره انسان خلق کند.

این روبات نیز مانند بسیاری از هنرمندان دارای شغل روزانه است و در موسسه فرانهوفر برای تحلیل و پردازش بازتابها به کار گرفته می شود.

به بیانی دیگر نوری بر روی یک سطح تابانده می شود و روبات باید خط دور نور را در الگویی کروی شکل بر روی سطح مشخص کند، این کار به روبات امکان می دهد تا شکل الگوی بازتاب نور را از زوایای مختلف شناسایی کند.

بر اساس گزارش گیزمگ، روبات همچنین در این آزمایشها می تواند میزان درخشش دایره نورانی را از زوایای مختلف مشخص کرده و یا تعیین کند که آیا رنگی خاص از زوایای مختلف به رنگهای متفاوت دیده می شود؟

روبات نقاش توسط گروه Robotlab در مرکز هنر و رسانه ZKM در کارلسروهه آلمان ساخته شده است



           
پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 19:24
mahnaz

سن دیسک توانسته است با توسعه چیپ های جدیدش بالاخره عضویت ویژه در باشگاه ۱۲۸ گیگابایتی ها را به دست آورد. البته چندان هم ساده از پس غولی همچون زوج اینتل‪/‬میکرون بر نیامده و برای پشت سر گذاشتن آنها به همراهی شریک تجاریش (توشیبا) در حافظه های جدیدشان به جای سلول های ۲۰ نانومتری، از نمونه های ۱۹ نانومتری استفاده کرده اند.

علاوه بر این، سن دیسک توانسته در کنار کاهش اندازه دیسک های ۱۲۸ گیگابایتی جدیدش، از تکنولوژی X3 یا سه بیت در آنها استفاده کند. اغلب حافظه های فعلی تنها دو بیت اطلاعات را در هر سلول جای می دهند. یعنی این کار سن دیسک به معنی چپاندن مقدار بیشتری اطلاعات در تعداد کمتری سلول، مصرف کمتر سیلیکون، صرفه جویی بیشتر، حافظه ارزان تر و گیک های خوشحال تر است!

جیم هندی، تحلیل گر، تخمین می زند در حافظه های نسل سه بیتی احتمالا قیمت هر گیگابایت به کمتر از ۲۸ سنت برسد، که در مقایسه با ۳۵ سنت برای محصولات اینتل‪/‬میکرون تفاوت قابل ملاحظه ای است.



           
پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 18:45
mahnaz

محققان هلندی برای آن دسته افرادی که لحظه‌ای از رایانه خود جدا نیستند ، دست به ساخت شلوارهایی زده که این ارتباط را همیشگی می سازد !
طراحی جدید «اریک د نیجس» و «تیم اسمیت» از شرکت طراحی Nieuwe Heren ، شلوارهای جین دارای یک صفحه کلید ، ماوس و اسپیکر کاملا کاربردی هستند که در بخش بالایی پارچه آن ها دوخته شده اند .

شلواری برای دیوانگان رایانه !



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 3 اسفند 1390برچسب:, :: 21:48
mahnaz

گوگل قصد دارد به زودي از عينك فناوري پيشرفته خود كه از يك نمايشگر داخلي برخوردار است رونمايي كرده و راه ورود آن را به بازار هموار كند.

اين عينك‌هاي نمايشگر سر بالا در ماههاي اخير در آزمايشگاه سري گوگل ايكس اين شركت در حال ساخت بوده و به ادعاي منابع نزديك، نمونه پيش‌ساخت آن شبيه به هدست MP3 پلير Oakley است.

اين عينك كه از دوربين و سيستم عامل آندرويد برخوردار است به زودي وارد بازار خواهد شد.

دوربينهاي روي اين عينك به جمع‌آوري اطلاعات پرداخته و مي‌تواند به ايجاد برنامه‌هاي كاربردي واقعيت افزوده كمك كند.

نمايشگر سربالاي عينك تنها بر روي يك چشم و در يك سو قرار دارد.

ماه گذشته، ‌گزارش‌هاي خبري حاكي از استخدام ريچارد دووال، متخصص محاسبات پوششي موسسه فناوري ماساچوست توسط گوگل بودند كه رساله دكتري خود را در زمينه عينكهاي حافظه ارائه كرده است.

تاكنون ايده نمايشگرهاي قابل پوشش توسط شركت‌هايي مانند موتورولا به نمايش درآمده، از اين رو اين فناوري خيلي دور از واقعيت نيست.

اين عينك از يك نسخه آندرويد گوگل برخوردار است. اين خبر با گزارش‌هاي پيشين روزنامه نيويورك تايمز در مورد هدف گوگل در انتقال سيستم عامل معروف گوشي خود به رايانه‌هاي قابل پوشش، پيوند نزديكي دارد.

در اين عينك، صفحه جست‌وجوگر آندرويد گوگل كه اكنون از جي‌پي‌اس براي شناسايي نزديكترين پاسخ‌ها به جست‌وجوي مورد نظر استفاده مي‌كند از قدرت بيشتري برخوردار خواهد بود.



           
دو شنبه 1 اسفند 1390برچسب:, :: 19:2
mahnaz

به نظر می رسد که روز به روز بر تعداد مشتریان دوربین های دیجیتال سخت جان افزوده و استقبال از این محصول بیشتر می شود. دیروز خواندید که کانن دوربین قرص و محکم powerShot D20 را معرفی کرد و امروز هم خبرهای رونمایی جان سخت های پنتاکس و المپوس منتشر شده اند. حال بگذارید نگاهی دقیق تر به این دوربین های محکم داشته باشیم .


 



ادامه مطلب ...


           
چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, :: 22:19
mahnaz

تا به حال انواع مختلفی از دوربین های عکاسی دیجیتال مجهز به وای فای داخلی وجود داشته ولی Canon تا کنون وارد گود چنین دوربین هایی نشده بود. تا اینکه امروز این شرکت سری جدید دوربین های PowerShot را با قابلیت اتصال وایرلس معرفی کرد و این خلاء را در محصولاتش برطرف نمود. این سری جدید محصول علاوه بر این دارای 20X زوم اپتیکال هم هست و قرار است تبدیل به جانشینی برای مدل هایی مانند PowerShot SX230 HS باشند. به جز این در لیست معرفی امروز کانن یک دوربین قرص و محکم و مقاوم برای جانشینی PowerShot D10 هم دیده می شود.

برای مشاهده جزئیات بیشتر، به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, :: 21:10
mahnaz

محققان ژاپني موفق به ساخت گوشي‌هاي فراگيري شده‌اند كه با اتكا به شيوه شنيداري بدون تنش، قادرند در هنگام استفاده اشتباه از گوشي‌هاي سمت راست و چپ در زمان جاي‌گيري در گوش‌ها، به طور خودكار به تعويض كانالهاي صوتي بپردازند.



ادامه مطلب ...


           
سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, :: 21:6
mahnaz

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

درباره وبلاگ


سلام به دوستان گلم.امیدوارم وبلاگم براتون مفید باشه.و با نظرات سازنده خودتون در بهتر شدن وبلاگم منو یاری کنید.
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه نوع مطلبی اینجا پیدا میشه و آدرس helpland.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.